Äntligen en uppdatering va..

Japp det har varit urusel uppdatering här ett tag nu. Men jag har inte haft tid och sen har datorn varit upptagen när jag sen har tid. Men jag tänkte nu gå igenom vad som har hänt här.

Ja i lördags så kom ju mamma och Magnus och Emil upp till oss från skåne. Vi åt mat och grabbarna åkte på traktorpulling och kom hem tolv på natten sen. Dom hade haft det jätte roligt. Mamma och jag tog det lungt, vi badade i orrenässjön och sen fikade vi på glass där med. Sen åt vi lite och sen kollade vi på sommarkrysset. Det va rätt kul faktiskt.. ingen tanttv som jag trodde det va hihi.

Dante gick och la sig 8 sen och somnade, han vaknade sen kl 7 och gick in och la sig hos oss och somnade om. kl 8 började jag peta och prata med honom för att jag va lite uttråkad och ville gå upp och börja dagen (jag vet dumma mamma som väcker sitt barn sådär)

Ja sen söndage så gick vi upp och åt frukost och satt på altanen tills mamma och magnus åkte hem. Vi va så sugan på att åka till öland så vi fixade lite mackor och ordnade fram pengar så att vi skulle kunna åka dit.
Vi åkte till köpingsvik (vår favorit) och det va rätt mycket folk. Vi hoppade i och badade med engång och pojkarna tyckte det va jätte kul. Det är så härligt att se sina barna glada och nöjda. Efter en stund gick jag och kim och Dante upp och satte oss på filten och myste. Vi plockade fram sandleksakerna och Dante lekte för fullt med det. Sen kom Emil och Tor upp och vi mumsade i oss mackor, fanta och kaka. Sen sprang dom ner och badade igen men Dante va kvar nöjd med att bara springa omkring och leka. Jag solade lite och fick liiite färg i nyansen stekröd!!
Efter några timmars bad och lek va det dags att plocka ihop och vi gick och lekte lite på en lekplats.
Där va några barn som lekte tillsammans och den ena sparkar en liten kille (ca 6 år) mellan benen och han flög dubbelvikt. Killen som sparkar går där ifrån och bara skrattar. Den lilla killen bara gråter og gråter men ingen gör något. usch så hemskt lixom, varför är barnen så elaka mot varandra? Hoppas att mina pojkar och eventullla framtida barn aldrig blir så elaka mot sina syskon och kompisar.
Vi åkte sen in till borgholm där vi gick runt och tittade på fina saker och bara njöt, vi tog även oss en glass och satte oss i hamnen en stund. 
sen åkte vi hem och jag köpte mig ett par skor med ett par såna gladiatorsandaler (tror jag att dom heter märket va Durry iaf) Vi grillade när vi kom hem, kl va 22 och det va heltokigt! Vi åt och tittade på film.

igår måndag så började dagen med att Telia kom och jag skulle passa henne under dagen. Hon verkade lite orolig eller något för hon skällde pep och gnydde. Fast att hon va ute tre gånger och jag va nera hos henne flera gånger så vet jag inte varför hon höll på så. Lite jobbigt eftersom hon väckte alla barnen. Men men väl uppe så åt jag och Emil och Dante frukost sen vaknade Tor igen och gick ner men han såg ut som ett spöke så han skickade jag isäng igen och sa att han kunde gott vila en liten stund till så skulle vi gå och gå ut med hunden så länge. Tor gick upp och la sig igen och såg lättad ut att han slapp gå ut nu. Ja så vi andra gick en lång runda med hunden och kom tillbaka till en piggare och gladere Tor som hade vilat och ätit frukost. Dante hade somnat och jag och pojkarna satte oss och tittade på film. Efter det så plockade vi lite iordning och jag fixade lunch till dom. Sen så lekte dom lite och jag gick ut och solade, skönt!

Dante bajsade på pottan igår med!!! Jojo minsan min duktiga kille bajsade med stolthet en plutt i pottan (efter att ha först bajsat på gräset, stenplattorna och traktorn.. innan jag såg vad som pågick) så det blev en liiten bajsiplutti i pottan men Ack så hyllad sådan!

Sen när Telia hade blivit hämtad cyklade jag och pojkarna och badade i sjön, va där ca 45 min sen cyklade vi hem igen för att göra oss iordning till Kim kom hem. Då åkte vi ner till nybro för att Emil skulle köpa fiskespö. När vi sen kom hem fixade vi snabbamaten.. panpizza i ungnen. Vi tog det lungt resten av kvällen och tittade lite på film innan vi gick och la oss.

Idag så blev vi väckta av att ringklockan ringde kl 5.30 i morse. Jag gick upp för att jag trodde det va Kent som kom med Telia men ute stod Kims kusin som ville prata med Kim.. Idiot. jaja så jag gick upp och la mig igen och vaknade av att kim kom in och la sig, sen vaknade jag igen av att han gick upp.. då kom hans pappa och lämnade hunden.. sen kunde jag inte somna om för det sattes igång att pipas och bökas runt och jag blev lite smått tokig på Telia. När hon äntligen va lungt så börjar ju grannens hund skälla såklart. Sen va det upp och fixa iordning Dante för dagis och han skulle äta frukost.. vilket han inte ville. Suck. Ja packa in i vagnen och på med koppel på hunden och småbrottom iväg. hunden drar och drar och ska in i varje buske och nosa i hundra år.. suck suck. Vi kommer in på dagis och Dante fattar poängen och klistrar sig fast runt min hals och tänker INTE släppa sin mamma. efter en stunds gosande så är det dags att säga hejdå och det blev gråt. Jag går därifrån med en jätte klump i magen och skit dåligt samvete IGEN!!
Jag å drahunden går hem och sitter nu och tar det lungt här vid datorn. Hunden ligger och piper lite då och då och vill nog inte vara här värkar det som.. hum! Ska nu strax gå och äta lite frukost/lunch med pojkarna. sen bara softa tills vi ska hämta hem vår kära huliganDante. Saknar honom så!

Ja mi kamra har fått värmeslag.. så några bilder har jag tyvärr inga att bjuda på.

Kommentera här: