massa text

Ligger i sängen.
 Det är tyst, Dante sover Vincent sover men är lite orolig och pratat i sömnen och vill att jag ska ligga brevid. Så då gör jag det såklart.
Passar på att blogg och kolla bloglovin och fb.
Vincent är varm... Ger honom alvedon men vete tusan om det hjälper. Jag är en rätt lugn mamma, nojar inte upp i första taget. Men det känns lite lustigt att han har så pass hög feber (40grader) utan att han är "sjuk" med det menar jag att han har ju inte ont någonstans och han är inte förkyld.
Vist han har fått fram två tänder nu såg jag idag.. Men det brukar ju vara feber precis vid tandsprickning (mina har haft det iaf) men hans tänder har ju redan kommit fram.
Blir lite orolig, men det roliga med det är ju att om någon hade kommit till mig och frågar om råd hade jag nog svarar
 - det är ingen fara, feber är inte så farligt och det är säkert bara tänderna eller tre-dagars feber.
 Men jag ger det till morgon eftermiddagen sen ringer jag nog in till farbror doktorn och frågar.
Vad tror ni??

Men iaf det är lungt hus. Dom små sover och Tor är hos farmor och sover över. Kim är nere och kollar på datorn och grejar och pysslar.
Som jag trodde blev det en jätte mysig dag idag. Vincent vilade i vagnen och tyckte nog det var skönt att komma ut lite. Det var inte förren på eftermiddagen som han blev sliten och ledsen, men då var vi ändå påväg hemmåt.

Dante tycker det är spännande att åka buss, men att vänta på den är inte hans starka sida.. Men han har varit riktigt duktig. Trots blåst och kallt har han varit tapper och snäll idag. *STOLT* Vi kom till Nybro och gick och tog oss en fika. Satt och pratade tills vi tröttnade och blev bajsinöddig (Dante) så vi gick mot toan på torget då var han inte nödig längre...
Så vi gick in på Lindex och hittade lite skoj på rean. Byxor till båda små. Skjorta till båda små och varsin tröja till båda små.
Hittade till Tor med grejs men det berättar och visar jag sen. Dante hittade ett par underbart tuffa glittriga lila skor som han vara gapade åt.. Ja allså han gnällde inte eller så utan han fick syn på dom och hans ögon bara glittrade.
Han frågade snällt om han fick dom. Jag var lite smått stressad just då för Vincent var varm,trött,uttråkad och mammig och grät. Jag var svettig och stressad över att vi skulle hinna med till tandis. Att jag sa lite surt och fräsigt
- ne inte nu!!
Men jag kunde inte låta bli att le och bli alldeles jätte varm i mig när han svarar lugnt men lite besviker
- okej men dom passar mig, säkert. Men en annan gång kanske?
Han var mycket lycklig när han gick till tandis med nya glittriga skor i påsen. Hos tandis var han skit duktig!!! Dom sa att han hade ett hål som behövdes laga. Dom berättade oxå hur vi skulle borsta på ett speciellt sett just på den platsen eftersom han har ett trångt mellanrum mellan tänderna och just där vill maten fasna.

Men hallå!!!
Detta VISTE VI JU REDAN!!! Vi åkte väl dit för att laga det???
Nejdå då var det tydligen bara en koll på att vi borstade och att det inte hade vuxit hålet. Så vi ska dit i morgon IGEN för att gå igenom och visa vilka grejer man använder när man lagar hål för att sen få en ytterligare ny tid längre fram för att laga!! Vi som var så förberädda på att laga. Men Dante blir ju rik på mutor iaf :-)

Kommentera här: