genusgnabb

Det är någon vecka sen jag skrev nu. Varför jag inte har skrivit?? För att allt bara strular precis hela tiden. Blogg.se funkar inte, min dator är kaputt finito paj sönder trasig.. Ja ni fattar :-P Stora datorn har vi inget tangentbord och ingen sladd vill funka till kameran eller telefonen. Ja det var lite varför jag inte har bloggat och sen har jag jobbar jobbar och jobbat lite till. När jag inte jobbar har vi hittat på grejer som tex jag och Kim gick ut och åt i förra tisdagen. Vi hade bröllopsdag då. Vi åkte till Kalmar och åt 3rätters och lyssnade på konsert. Vi bestämde att vi skulle unna oss det oftare och nästa grej vi har bestämt är i september <3 Idag har jag klippt dom smås hår. Jag förstår inte detta hur fasiken folk kan gå och säga till små barn "nämen du ser ut som en tjej för du har den tröjan eller du har långt fint hår" eller "du är minsann en riktigt pojkflicka du för så som du springer omkring" Hur tänker folk med? Hur i all värden menar dom??? Okej jag fick två snoppbarn, killar, pojkar. Det är deras kön!! Men dom är barn, barn som har lika mycket rätt till att vara och se ut precis som dom vill. Varför SKA pojkar har kort hår, klä sig i blått och leka med bilar?? Varför ska dom hindras att få 100 olika möjligheter till. Mina små har långt hår för att dom vill det och jag vill det. Dom har alla regnbågens färger på kläder, mest rött,rosa,lila och andra färgklickar, mönster och en blandad kompott från Både tjej och killavdelnungen (oxå en dum grej att dela upp, hemska tanke om man råkar ta en tröja från killavdelningen till sin fina prinsessa va!!) Men så måste folk komma och kommentera, jag förstår inte varför? Är dom rädda för nått. Nä idag klippte jag små, inte för att någon annan har sagt nått och inte för att barnen ville klippa av det för det ville dom inte... Utan för att jag ville och håren behövde klippas och fräschas till. Dom har fortfarande rätt långt men nu lite kortare. :-) jag heter Malabuz på instragram följ mig där för jag uppdaterar där ofta och det är så lätt! Säg till om ni oxå har instagram så kan jag kika in.

Kommentera här: