Jullängtan och längtan att få känna sig fri och stark!!

Idag skrev Kim mycket kloka ord på Fb, jo för tydligen måste man skriva där nu förtiden för att kunna påpeka saker.




Det var många som kommenterade, gillade och hörde av sig och det var en lättnad att se Kim så stark och lättad.




Han vet, jag vet och folk vi tycker om vet vad det gäller och hur det är och det är det som känns bra. Jag är gärna svartafåret, huvudsaken är att jag vet vad som är sant och dom runt omkring mig som betyder mycket för mig vet vad som är riktigt. Så kan resten roa sig med att försöka komma åt vår bubbla <3 <3 <3

Vi har redan börjat planera lite inför jul och nyår och första gången på sex år vet jag att det kommer bli hur mysigt som helst.




Bror min undrade vad vi skulle göra på julafton <3
haha självklart ska man sjunga (även om man inte kan texten, men tror att man kan) och härma och nynna. Det om nått är ju jul. Sitta och bara mysa, inte stressa skrika och ha så bråttom. Oj vad jag längtar efter jul. Att julpynta och lyssna på julmusik <3

Kommentarer:

1 Anonym:

ja hoppas ni får det bra i de andra landet,och att ni får jobb,sen axeptera vi kims beslut,måste bara berätta för vissa personer hur allt ligger till från början så vi inte får skulden efter som vi tillhörfamiljen

2 Anonym:

ja hoppas ni får det bra i de andra landet,och att ni får jobb,sen axeptera vi kims beslut,måste bara berätta för vissa personer hur allt ligger till från början så vi inte får skulden efter som vi tillhörfamiljen

Svar: Haha får skulden men ni är ju det!! Men gör ni så, hade varit mycket intressant och höra vad ni ska berätta. Huvudsaken är att dom som jag känner behöver veta vet hur det ligger till. Du säger att du tappar kontakten med barnen, det är ju bara till att komma och hälsa på... Hur lätt som helst. Det har du ju påpekat flera gånger om min mamma. Men det är så att jag berättar inte allt om allt så ni har inte så mycket koll som ni verkar tro.
Malabuz

3 Anonym:

ok det ska vi göra jag älskar mina barnbarn ådom som vi känner känner ju er,å angående din mammma så e det mor och dotter lite skilnad anser jag,men vi har varit och ställt upp mycket på kim oxså,för de e min son å tro det eller ej så älskar jag han å hans familje men ibland misstolkas det så inihelv...

Svar: Jag anser inte att det har någon som helst skillnad om det är dotter eller son. Du har klagat till mig om min mamma, så tycker du att det är så lätt att komma så får vi ju se hur det blir. Men jag struntar i vilket faktiskt. Jag är inte alls som er (inget negativt) jag behöver inte min mamma till alla beslut alla saker jag ska göra och behöver inte ringa hundra gånger per dag och behöver inte ses hela tiden. Jag har inga behov av det. Alla är olika och jag är riktigt glad att jag kan ta motgångar utan att hålla mamma i handen!
Malabuz

4 Lill:

Hej känns bra att kim kan skriva själv nu viket han inte gjort innan vad jag sett, Men en sak kan ni ju ha klart för er att ni vet båda två vad min dörr är, om det är nått ni vill ha sakt vilket är väldigt mycket enligt bloggar, fb osv hade ni lika gärna kunnat komma bort och säga de men det kan ni ju inte??? VET att detta kommer ju inte komma ut på din blogg men ni vet de nu iallafall. mkt konstigt utan ni måste skriva av er istället, kommer självklart vilja hälsa på om ni vill det men som sakt ni kan ju inte säga vart ni ska bo då blir de ju inte speciellt lätt tyvärr. allt är upp till er, om vi eller kusinerna ska kunna ha någon kontakt.

5 Lill:

Hej känns bra att kim kan skriva själv nu viket han inte gjort innan vad jag sett, Men en sak kan ni ju ha klart för er att ni vet båda två vad min dörr är, om det är nått ni vill ha sakt vilket är väldigt mycket enligt bloggar, fb osv hade ni lika gärna kunnat komma bort och säga de men det kan ni ju inte??? VET att detta kommer ju inte komma ut på din blogg men ni vet de nu iallafall. mkt konstigt utan ni måste skriva av er istället, kommer självklart vilja hälsa på om ni vill det men som sakt ni kan ju inte säga vart ni ska bo då blir de ju inte speciellt lätt tyvärr. allt är upp till er, om vi eller kusinerna ska kunna ha någon kontakt.

Svar: Men ni skriver ju oxå på fb :-) skillnaden är att vi inte nämner några namn.. Att ni tar åt er visar ju bara att Kim har sagt något ni tar åt er på. Kim har kanske inte haft något behov att skriva förren nu. Men bara för att han inte skriver på fb så behöver det inte betyda att han inte tycker och tänker vilket han gör och har gjort sin röst hörd många gånger... Men många har inte tagit honom på allvar. Men dom han har pratat med har verkligen förstår honom och stöttar honom. Nej jag har inget behov att komma och pratahar inte så mycket att säga faktiskt. Har jag något att blogga så gör jag det, nu var det Kim som skrev så himmla bra så det ville jag dela med mig :-) vi har inte flyttat än så vart vi ska bo behöver inte ni tänka på.
Malabuz

6 Lill:

Nämnt några namn behöver ni ju inte är ju inte så svårt att fatta att de mesta hanslar om mig och mamma men var god tycker du att de 'r roligt att skriva om de få du självklart göra de jag tycker bara att om man är så stolt över sig själv som du är kan du ju lika gärna pata öga för öga ,de finns ju ingen annan som kan ta åt sig för de skrivs ju, vi kanské bara om hur jobbigt allt är, ni skriver ju själva att ni måste skriva för vi inte fattar men så är de knappast,snarare att ni inte kan prata öga för öga som sakt, de enda som är skrivet på fb är ju att ni inte ville komma på dopet.förmodligen fick man ju anmäla till soc av en anledning jo svar för att de inte gick att prata om det med er, och jag har egen familj att ta hand om, så kan inte bara sticka härifrån för att diskutera saker vid 6 på morgonen. och hade då ni lyssnat från början när jag ville prata om dessa saker som jag ansåg va ganska gryma kanske detta aldrig behövt ske,

Svar: Men Lill det Kim har skrivit har han redan sagt till er många gånger att han orkar inte med att ni lägger er i och ställer till med bråk. Ja ni ringde soc det kan ju förklara en hel del!!! Men jag struntar i vilket faktiskt. Vi flyttar med ryggen fri och sen får ni snacka så bäst ni vill.
Malabuz

7 lill:

Ja de är ju bra de :) men ni få höra av er när ni kommit på plats osv om ni vill ha besök kommer gärna iallafall eftersom de är min bror och kellys och kaylas kusiner, ps: ha inte mycket att snacka om då ja anser att de mesta är sakt och sen är de kanske oviktig info för utåtstående folk som inte vet speciellt mkt :) ha de!

Kommentera här: