Lyckad dag med goa människor.

Jag får väl skriva ett nytt inlägg =)
Sitter här trött,mätt,kroppen värker men jag är otroligt glad och nöjd.
Jag har två trötta barn och en övernattande kusin som leker innan jag kommer slänga dom i säng.
 
Dagen har varit toppen. Natten till idag har varit grymt jobbig. Foglossningen,En Vini som pratat i sömnen,Olli som har gnällt precis hela natten (innan jag fattade att vattnet var slut och att han var törstig) och en trött man som i natt drog extra tunga timmerstockar så huset nästan skakade =)
 
Men dagen har varit toppen!!! Började med att jag städade och förberede så mycket som möjligt. Gjorde iofs rätt mycket igår men det blev ju en hel del idag oxå.
Sen gick jag i fönsterna och kikade stup i kvarten för jag väntade på min bästaste Sara!! Äntligen kom hon och tårarna brände och jag fick svälja både en och två gånger. Men jag höll tillbaka och bara njöt istället. Var sååå kul att träffas igen och barnen blev hur glada som helst och lekte hela tiden.
 
Vi han dricka lite kaffe och käka lite macka innan dom andra gästerna kom. Ja vi babblade på som vanligt oxå =)
Men dom andra gästerna kom och vi fikade. Tror det sprutade glass ur öronen på oss alla.
Men tiden går fort när man har roligt. För roligt har vi haft. Att träffa sin bästa kompis, att ha brossan m familj här, gosa med en minibebis och lära känna minibebis mamma. Barnen har lekt massor och vi har ätit gofika.
Men som sagt går tiden snabbt när man har roligt.
Sara och dom var tvugna att åka och det känndes inget vidare =(
Brossan gick från "hönshuset" =) och svägerskan strax efter men kvar blev då en övernattande kusin.
Men jag fick gosa vidare med minibebis ett tag till, babbla strunt med minibebis mamma (haha hon har ett namn, Zandra) Det är alltid kul all lära känna nytt folk, och få nya vänner =)
Vincent har fått sig en ny vän med och satt och tittade på film med Vicky medans vi mammor pratade. Men sen blev det dags för kvällsmat och dom gick hem.
Jag fixade mat,vi åt och barnen har lekt sen dess, dags för dom att sova. Är en dag i morgon med.
 
Så jag ska gå och lägga dom nu så återkommer jag sen.
 
Så nu ligger dom i säng. Babblar och busar så dom lär ju inte somna på ett tag. Men dom ligger iaf och springer inte omkring.
Jag tittar på röran som är här hemma nu.
Varför panikstädar man innan ett kalas?? För att man vill att det ska vara fiiiint!!
Nu ligger det i näst intill i alla rum på golvet; leksaker,presentpapper,kakor och kaksmulor,lego,serpetiner,söndersprängda ballonger och kläder. På bord och bänkar ligger pappersmuggar,sperpetiner,sugrör,papperstallrikar,plastskedar,kakor,förpackningar,leksaker och disk!!
Varför städa och slita ut sin kropp när man ändå måste städa och röja efteråt?
Jag bryr mig aldrig hur andra har det och det rör inte mig i ryggen hur städat och dammfritt det är hos andra. Så då vill ju inte jag bli dömnd hur städat och så vi har det. Men iofs så gästerna idag tror jag inte bryr sig hur polerat vi har det. Det sitter i mitt huvud att om det inte är städat och iordning så duger det inte. Jag är skadad för nu sitter jag med en kropp som värker och det är ännu rörigare än vad det var från början. =)
Nu sitter jag allså inte och beklagar mig över att kalasets roligheter och röran som uppkommer efter det. Snarare har jag ett leende på läpparna för det lyckade kalaset och alla barnmunnar som var täckta av glass och chokladsås. Det är härligt och gör man ett ryck så är det rätt snabbt fixat. Det jag ville få fram var att det är ju otroligt onödigt att slita ut sig över något sånt dumt att städa när det blir massa städ ändå efteråt. Men har man  goda vänner och släkt så struntar väl dom i hur det ser ut?. Bara man har det trevligt mysigt roligt och så.
Detta kommer ju såklart inte jag gå efter nästa gång vi har kalas eller dyligt. Det måste ju vara fiiint!!! Jösses allså. Men jag har blivit skadad, att det inte duger om allt inte är tipp topp.
 
Nu sover Vincent här brevid mig på soffan. Mitt hjärta är varmt och glad. Han har haft det roligt och man kan ana litechokladsås i mungipan. Han fick komma ut hit då brossan och kusinen spidade honom lite väl mycket och det var rena cirkusen i sovrummet. Han somnade på två sekunder såfort han fick vara ifred. Nu är det bara fnisset och kakklander i sovrummet kvar. Men dom får hållas en liten stund till innan dom oxå får dela på sig. Dom lär somna lika snabbt dom.
 
Jag hade kamran framme på bordet, men glömnde ta kort ändå =( Men lite blev taget... men vad gör det när jag inte hittar sladden.
 
Bjuder på dessa iaf.
 
 
I love you girl!! 
 
 
Goa fina underbara 5åringar.
 
 

Kommentera här: