Jag vill ploppa, jag pallar inte mer, jag vill sova,

 
Magen i vecka 40 (39+0) taget i lördags.
 
Ja idag är det 3 dagar kvar till beräknad ploppdagen.
Nu blir det gnälligt igen men gu va jobbigt och tråkigt det är nu. Jag har förvärkar ofta men gårdagens natt trodde jag det skulle starta upp. Men nix.
I natt har varit super jobbig. Då om nått trodde jag de tverkligen var dags. Sammandragningar från 22.30 till 4.30 då jag slockna av trötthet. Jag var uppe och gick, duschad och låg,satt och gjorde allt för att mildra det. Men det ville inte släppa. Värkarna gjorde inte jag-dör-snart -ont utan var bara jobbiga och pinade. Sammandragningarna kom i ett... det var det som var jobbigt. 3-5 min mellan.
Men som sagt somnade jag halv fem i soffan och gick och la mig i sängen kl fem. Somnade om och fick mig nån timmes sömn innan barnnen vaknade.
 
Nu sitter jag här. Ingen kotte men det känns ändå lite ibland.
Jag mår illa och har gjort i några dagar och äter jätte dåligt knappt inget alls (fy på mig) Men jag är inte hungrig och det jag är sugen på har jag inte och allt annat får jag kvälningar av.
 
Helst av allt vill jag bara vila och slappa hela dagen för att ladda batterierna till förlossningen. Men det går inte när man måste såklart ta hand om barn och städa och röja och laga mat. Jag är helt slut.
Låt bli då!!
Nä hur ska jag kunna göra det? Dåfaller ju hela hemmet och barnen behöver ju omsorg. Men det hade ju varit skönt att vara två om detta.
 
Min Bästa syster ever. Ringde igår och frågar hur det är, jag som var illamående var inte så pigg. Då säger hon.
-skickar ut barnen om tio minuter så lånar jag dom. (jag blev så snopen. Har det hänt nån gång att nån vill ta barnen "frivillig" för att dom tycker det är kul?) jag fick en tår i ögat iaf.
Sen kommer hon med en påse och säger ta det lungt, vila och kom till Carola (vän) och drick kaffe sen.
Och du INGET STÄDADE!!!
Jag kände mig så glad. Hon viste precis vad jag behövde.Det är kärlek!! Omtanke och kärlek, på riktigt. Tänk det är inte ofta man har fått en påse med kärlek.
 
Jag satt i en timme, bläddrad i tidningen,drack cola och så. Men sen började tankarna. -ska jag passa på att städa ändå? Eller har jag varit borta förlänge nu? hur går det med barnen?sköter dom sig?
Så nej sen hade jag inte ro att sitta så jag gick bort till carola på kaffe.
Men det var lika trevligt det.
Var där nån timme innan vi begav oss hemåt. Då började jag röja, allt på en gång. Jag möblerade om, klippte båda barnen och städade. kaos
Sen kom Kim hem. 
Jag fortsatte att städa, lagade mat, röjde, la barnen och grejade till 22.30 innan jag stupade i säng. Då tänkte jag på min kärlekspåse. =)
 
och på mina fina barn.
 
plus Tor och kotten såklart, =)
 
 
 

Kommentera här: