Bebisförberedelser

God morgon!
Här har man varit vaken ett tag. Gubben letade strumpor och stressade omkring i morse och sen kunde jag inte somna om.
 
Jag såg att inlägget från igår var lite knasigt så jag rättade till det och la in bilderna som konstigt nog inte kom med igår.
Tror den där bloggappen inte är som den ska vara.
 
Jag planerar en del på bebisinköpen nu, mest smågrejs som sagt.
Det är hur mycket som helst man vill köpa och ha hemma... men frågan är ju om det är så nödvändigt egentligen.
Jag har fixat lite redan och lite är klart men än sålänge ser listan ut såhär:
 
Babyskydd Där vill jag ha enbrio primo men med lite forskande så tror jag tyvärr inte den passar tillvagnen längre. Men ska kolla upp det lite mer, för passar den inte så är det ju struntsamma vilken sort.
 
Skötväska med innehåll
-våtservetter
-rumpsalva
-blöjor
-blöjpåsar
-skötunderlägg
 
Fixa en väska som man kan packa till att ha som BB väska. Så i den får vi köpa till detta.
-schampo
-balsam
-tandborste och tandkräm
- duchtvål
-första kläderna efter plopp.
-åka hem kläder
-big bauta jätte trosor som inte sitter åt och som det får plats en vuxenblöja i ..Binda
-snutte/gosedjur
-"underhåll för munen" som godis,dricka,snax och sånt.
-inneskor
 
Så behöver vi
kläder i storlek 62 och 68
nappar i märket Mam
ersättning Ifall det klöddar i början
ammningsinlägg
ammningsbh
Påslakan Tänkte köpa på Ikea
täcke Tänkte köpa på Ikea
spyhanduk Tänkte köpa på Ikea
badolja
sopphink
Alvedon
 
Men så är ju frågan hur viktigt allt är? Som ett exempel Täcket som jag vill köpa på Ikea. Hur viktigt är det att det ska vara hemma just när kotten anländer. För hen kommer att sova i vagnen eller hos mig garanterat 99% Sen är det sommar och varmt. Mmm så såå himla viktigt är det ju inte.
MEN för mig som vill, men också behöver boa (för att hålla hurmöret och rätta känslorna uppe och framme) hade det ju varit bra och kul och behövligt att köpa täcke och nya fina påslakan att bädda gulligt och mysigt med i den fina 70tals sängen. Vi har ärvt fina påslakan så det är ju inget måste att köpa nytt, men känslan då?
 
Sen nått jag inte har skrivit upp. Nässug. Behöver jag en sån? Onödigt? skönt att ha hemma, ja absolut. Med Dante använde jag den ofta. Men inte med Vincent.
 
Sen dom andra grejerna?
Babygym, babysitter,babygunga, babybabybaby......
Den där erogonomiska bärselen som jag har suktat efter...
Badbalja?
Ståbräda till Viniboys trötta ben efter bus och skoj.
hoppelihoppgunga.
 
Ja ni fattar va,det finns en hel del.
 
Ska jag fortsätta med listor så kan jag ju visa er min BB väska-lista också.
 

- förlossningsbrev och MVC-journal

-Plånbok med legget

-Innetofflor

-Kläder till mig

-Läppbalsam.

-Snacks och dricka

-Hårband

-Kamra och laddaren

-Mobilen och laddaren

-Amningsinlägg

-Bindor

-Toalettsaker hårborste, tandborste och tandkräm, schampo, balsam, tvål, deo

-trosor

-babyskydd.

-blöjor

-Kläder till kotten

 

 

Så så är det och så långt har jag kommit i planeringen. Listor! haha.

Kommentera här: