dagen med 11 barn och besikningen för min "tjocka" snart 4åring.

I torsdags gick jag och min goa Viniboy till bvc för den stora besikningen (japp 4års kontrollen är en av dom viktigaste, för är där avikelser så tar man tag i det nu innan skolan börjar bland annat)
Men han gick igenom utan några tvåor eller bra att tänka på.
Han ser och hör bra. Han har bra språkförståelse och färgerna och att räkna klarade han galant.
Stor okey på rumpan fick han.
108 lång och 20 kg tung






Ja det här med vikt!!
Enligt deras diagramer, staplar å allt vad dom nu har ligger Vincent på risk till barnfettma. Jag tror jag smäller av.
Ungen är ju så benig att man ser revbenen på honom?!!!??

Dante kan jag "förstå" han är absolut inte stor på något sätt, men när han var tre var han ju rätt... eh bastant, bebishullet hade lixom inte hunnit ramla av honom. Men nu har de det och han har blivit lång å... rak. haha vill inte prata om smal och tjock till något barn, men att Vincent skulle ligga på risk till barnfettma är ju bara så sjukt och fel.



Igår lördag skulle jag åka med svägerskan och hennes kompis till loppis, det hade varit kul men jag vågade inte åka för min mage drog igång på natten, jäkla stressmage.
Så jag gick å skrotta runt här hemma med mina tre godingar. Plötsligt hade jag 11 stycken. . . vad hände?
hihi
Nä det var syrran och hennes kompis som behöve barnvakt och eftersom jag ändå gick hemma så ställde jag upp.
-du vill ju ha många barn syrran lät syrran tala om för mig innan dom åkte.


Här är 10 av 11 barn (kotten sov) käkade mackor så det sprutade ur öronen på dom.

Billie-Ray vaknade och Maxen var snabbt där för att kolla läget vad han pillade på.



Ska vi byta undrade Maxen å drog ut pluggen.


tja denna plugg funkade den oxå hälsar Billie-Ray


Mosters lilla loppa. Hon gick här och bara myste och grejade.


Läste bok för lilla kusinen.


Stora kusinen var rätt trött på livet och stöket.


Det blev Billie-Ray också.


Och Vincent.



Att ha 11 barn, nästan alla småbarn 1-5år och (6 år 8?år och 10år) tänker jag INTE ha!!
men det skrämmer mig inte. Allt går och man anpassar ju sig efter hand. Men jag var allt trött i planeten efteråt och huset var totalt upp och nervänt.
Men kul att prova på, och som sagt inget som skrämner mig men nästa gång får gärna Kim oxå vara hemma =)

Efter att lugnet hade lagt sig klädde vi på oss och gick till min bror för att äta mat och spela kort med mamma å dom. Men det blev inte så långvarig då Vincent blev sjuk. Hög feber och konstig hosta. Stackars lilla barn brinner lixom upp och han blir verkligen sådär ynklig och liten.

I morse önskade han sig en speciell frukost. Brossan var ju inte sent på att hänga på ideen. Påskmust och äpple. vist sen tog han bara en klunk på musten och typ fyra bett på äpplet men bättre än ingenting alls.











Tokungar ♥

Jaha vad händer idag då? Vet inte, röjning och städning kanske. 11 barn lämnar ju sina spår. Inte många lådor som inte är tomma och det ligger lego överallt. Det är ett väldigt big no no nu. Kotten kryper eller ålar gör han runt och stoppar allt i mun.
Idag ska vi sänka hans säng. När kim kom ut från toa stod kotten upp i sängen.
Ja Kim jobbar idag igen så det blir jag å kidzen.
Eller så slappar vi i soffan tillsammans med Viniboyen.
Så nu har Dante ätit upp resterna av helgens myyyys chips, kanon frulle idag. Chips och Påskmust, fast ett äpple slank ju oxå ner.

jo jag lovar att barnen kommer få redig mat under dagen =)

Kommentera här: