kaos i huvudet och hemma

För nån vecka sen började vår hyresvärd att fixa iordning vårt skruttkök. Det har tagit tid och jag har gått på väggarna här hemma då allt bara var huller om buller med en massa grejer överallt. 
Vi stuvade in alla köksgrejer på Tors rum för vi har hade ingen annanstans att göra av det och vi tänkte det hinner ju vi fixa innan sportlovet då han skulle komma sa han.

MEN... så kom han ju (mycket efterlängtat) hem igen. Men rummet var ju fullt av kastuller och annat gojs.
Men det gjorde inget sa ha, bara skönt att var här.
Men igår blev de äntligen färdiga med köket och jag läääängtade så efter riktigt lagade mat och tog fram lax i morse.

Vi fixade iordning Tors rum idag så nu har han det fin fint där inne och jag greja med köket. Kaos!! Sen inte mycket bättre ut nu... disk och grejer som jag inte har hittat någon bra plats till. Möbler står där de inte ska stå och en miljon grejer. Jag känner bara för att öppna fönstret och börja kasta :) 

De två små bara gnäller och är aldrig synkade. Sover den ena skriker den andre och tvärtom. 

Så till slut tog det bara slut i huvudet på mig för ju mer jag försökte få ordning ju mer stökit blev det så och jag tänkte.. mat jag måste laga och få i mig mat!! 

vad gott det skulle bli.

Men då funkar inte spisen. Amen.va.faaan! 
Den har ju funkat hela tiden innan men inte nu.
Oooh.
Himla tur att det var lax jag tog fram så det kunde jag bara tillaga i micron och coscos till det. 
Blev inte som jag tänkte mig alls. Det är så mycket i detta huvud och jag blir så trött. Nu skiter jag i det och kryper upp i soffan och myser med kidzen. Disken och stöket lär ju inte springa ifrån mig så det får en omgång i morgon.

Kommentera här: