amning och flaska

Amning är ett känsligt ämne fast att det är 2015. Komiskt eller bara tragiskt... Jag tycker det är tragiskt att det jämt ska finnas folk med pekpinnar överallt. 
Jag pratar alltid gott om amning, tycker det är kanon om man vill amma. Sen är det ju ännu bättre om det funkar, man trivs med det och som sagt att allt flyter på lixom. Men gör det inte det så är det inte hela världen. Ersättning på flaska är lika bra, barnet mår absolut inte sämre för att den får flaska. 

Jag ser för och nackdelar med båda. 
Tuttemat är alltid lagom varm och man har det alltid med sig. Flaskmat är bökigare på det sättet att man måste tillaga maten först. Man måste förbereda och packa ner grejerna när man lämnar hemmet. Man får disk!
Men sen är det skönare att man vet exakt hur mycket barnet får i sig. Man har bättre koll och det är lättare att veta varför bebisen är ledsen. 
När man ammar så gör man det lite hela tiden tycker jag. Så när bebis är ledsen så ger man tutte. Med flaskan är det mer att man gav ju flaskan för en timme sen, då är det inte hunger utan något annat den är ledsen över.
Sen tycker jag att det är mysigare med flaska då jag tycker man får bättre kontakt med bebisen. 
Men detta är ju från min synvinkel och ingen fakta


Kommentera här: