amma sex hota dömma

Det har kommit en nytt program som heter Älskade unge som går att ses på aftonbladet sida. Mysigt och roligt program som hade premiär för några dagar sen. Jag gillade det jätte mycket. Men iaf i detta program finna en diskutions/frågopanel son kallar sig för mammamaffian, där de som sagt pratar om olika änmnen. Nu i detta första programmet pratade de om amning och så kom de in på sex.
Den ena mamman sa att det har hänt att hon har fått amma lite sådär på sidan medans de hade sex.
 
världen rasade ju!!
Huu vad denna stackars mamman har fått höra det ena efter det andra och det är INTE snälla saker.
det är ord som pedofil, polisanmälan, dö, socialen... osv. De hotar och spyr galla över henne.
Jag står och tänker Varför? Varför alla dessa hårda ord?
 
För jag tycker inte det är så farligt. För har man en high need baby så finns det inte så mycket att göra om man vill ha sig ett ligg.
Det handlar om en liten bebis som inte har en aning om vad päronen sysslar med. Den bryr sig inte om päronen sover, hoppar i sängen, läser korsord eller ligger. Det enda den bryr sig om är att den får ligga 2cm från bröstet, annars slår sirenerna igång.
 
Det är som en annan mamma från instagram skriver
"Blir så upprörd över detta. Jag hade det ett flertal gånger när jag ammade i början. Min dotter var en igel, hon ammade varje timme. Och hade mig som napp. Hon kunde inte sova längre än högst 30 minuter utan mitt bröst i munnen. Ett typiskt exempel kunde gå till såhär: Jag ammade dottern till sömns (hon har sedan hon föddes sovit i våran säng). Jag och sambon började sexa till det i låt oss säga en kvart. Så vaknar dottern och jag lägger mig på sidan så hon kan ta bröstet och somnar nästan direkt, behöver bara snutta. Min sambo kan ligga bakom mig så kan vi fortsätta så. Jag vänder mig om och kysser honom samtidig, inte precis som att jag ligger i min egna lilla värld och snuffar på dottern under tiden. Det är inte äckligt, och verkligen inget övergrepp! Man gör som man vill så länge inte barnet lider av det. Och i det här fallet är det faktiskt tvärt om, alla får sina behov av närhet och kärlek uppfyllda! Ha lite öppet sinne människor, vi är olika! Ingen ska skammas."
 
Exakt såhär menare jag. Det är lixom inget fancy sexy sexakt man har utan något lugnt å fint tillsammans med sig själv o sin man!! Bebis är lung o nöjd och man får till det, när ska man annars kunna ha sex?
 
Alla är vi olika. Vissa väljer att inte ha sex alls.. ja i ett år eller så tills den här lilla babyn börjar att acceptera att vara ifrån/sova utan att vara klistrad mot sin moder. Andra kanske har sex när bebisen skriker efter närhet? Andra smyger in lite sex när bebisen SOVER fast snuttar lite.
Vi behöver inte döma eller säga hårda ord bara för att Ni, du eller de inte skulle ha gjort på något av något sett. Vi tycker inte likadant alltid men förtjänar denna mamman att bli hotad för det?
 
Jag har aldrig ammat under sex, men hade kanske kunnat om det skulle behövas. Jag känner att jag inte har behov av att ha sex så pass mycket att jag skulle amma under tiden. Så känner jag Idag, i dagsläget.
MEN vi har nästan alltid samsovigt med barnen, framför allt med Dante och Vincent. Vi hade under några år två stycken 120 sängar så vi hade gott om plats så det har förekommit lite smygsex i den ena sängen medans kidzen snarkade gott i den andra högt oventande över sina pärons sysselsättning.
Det har förekommit att man har haft en lugnande hand på ett barn under sex för att just lugna och söva om.
Man har sina små knep och för att få till det. Inte alltid så fancy som sagt men det funkar.
 

Inget sex, inga hot, bara en mamma som ammar sin 12 månaders kid.

Kommentera här: