måndagar

På måndagar har jag och Billie-Ray våran mysdag. Då brukar vi läsa böcker, bygga duplo mysa och busa. Alla måsten brukar få vara, men de senaste måndagarna har inte blivit så och jag kände att nu är det dags att ta igen och fortsätta varan tradion. 
Så i morse när vi lämnade Vincent till kyrkis så tänkte vi ta en lång runda och kanske fika på en banan eller nått. Men jag hittade såklart inte mina nycklar! Morr! 
Så jag vågade mig inte på att gå någon längre runda än just snabbt fram å tillbaka till kyrkis. 
Så vi skrotade runt hemma. Åt korvbrödsmackor och myste i soffan.
Men han var så rastlös så det bara blev tjatigt o tråkigt. Han slogs, klättrade överallt, pillade på grejer han inte får pilla på. Liten skitunge. Så då gick vi ut, först ett varv med hundarna sen skulle jag gå upp med dom för att fortsätta att strosa runt i parken. Men detta fatta inte Kotten som trodde vi alla skulle in. Huu vilket liv och bok det blev. Ungen slängde sig fram å tillbaka å rymde å grät. Men när hundarna var inne blev det glada miner igen 💜 
Vi gick och provad alla bänkar och så plockade vi blommor. Sen plockade han blommor han inte fick plocka. Den smakade inte gott så jag fick den. 
Som sagt vi provade att sitta på alla bänkarna. 
Skruttan var nöjd där i vagnen. 
Men efter detta brast det. Skruttan tappade tålamodet, blev hungrig, arg och trött. Massa skrik. Billie fick för sig att han skulle gå över vägen men det ville såklart inte jag att han skulle göra. 
Gahh skrik, tårar och en hal ålandes kotte. Alla stirrade men jag tryckte ner honom i vagnen efter 10 min pedagogisk förklaring att han blir mosad av bilarna om han går där. 
Så ungen sattes fast i vagnen och dockans vagn tryckte jag in under. Sen gick vi till affären där han fick välja nått. Det blev hallon. 
Vi gick hem.
Krånglade in med vagnen.
Skruttan skrek
Kotten skrek.
Men sen blev det lungt.

Kommentera här: