Ungen bara gapade och gapade.

Som ni alla vet tror dom ju att Billie-Ray är mjölkallergisk. Jag har varit helt mjölkfri i några månader och han dricker altena ersättning. Nu ammar jag inte längre så jag är inte längre mjölkfri men Billie är ju.

Nu i veckan var vi hos en diatist som pratade om och visade lite produkter som var mjölkfria och med lite extra kalcium eftersom man som mjölkfri inte får i sig så mycket.
De visade blandannat gröt från 4mån ålder som såg mycket intressant ut. Eftersom han snart blir det så köpte jag en paket. Idag tänkte jag att det gör ju ingen skada av att han får en sked eller två för att prova konsistensen. Så jag blandade ihop en klick och prova. Så fort jag kom med skeden gapade han stort och smaska å smackade på... men hur tusan viste han hur han skulle göra med skeden, att han skulle gapa?? Men i alla fall gillade han det skarp och ivrigt studsade i babysittern (dags för att införskaffa en matstol) efter mer, så han fick en liten klick till och blev nöjd tills det tog slut och inte fick mer....då var han inte lika nöjd!! haha.
Men jag fattar inte. Han bara gapade och gapade efter mer och inte en konstig min eller nått alls. Kan det ha med att göra att han alltid har fått vara med vid middagarna och det har slinkit ner både nån brödsmula och smör-på-fingret-sutt. Han visar intresse och vi har namnammat och smasksmaskat när vi har ätit och visat honom. Han vet lixom att detta är något spännande å mumsigt.


Appropå mumsigt står en köttgryta på spisen och goar till sig. Den ska ätas i morgon men jag är å nallar ur den redan... haha gott gotti gottgott.



Billie hjälper mamma med julklapparna

Kommentera här: