CandyLee

Nu är jag inte helt säker på tiden, men när jag får min journal ska jag reglera om det blir något fel.
Jag tänkte skriva lite hur det gick igår när CandyLee föddes.
Jag hade sådan ångest över förlossningen och känslig från början. Jag hade sovit en halvtimme mellan halv ett till ett på natten och var väldigt trött.
Men jag hade skaffat mod och var så pepp på att bli igångsatt. När jag kom in fick jag ligga i ctg och sen undersökte de mig. Jag var fortfarande öppen 1.5cm och inte mogen för att få något dropp. Fick en grej som de kallade för tepåse som skulle göra att man mognade men som kunder ta flera timmar eller Dagar (!!!) På sig.Jag bröt ihop och sen var jag knäkt totalt hela dagen. Orolig för barnen och besviken på att ingenting hände. Jag väntade och väntade. Fick komma upp på bb tror det var runt 16 tiden.
Jag fick mat och vid 17 kände jag att värkarna blev lite mer regelbundna och sved till lite mer. Sen gick det fort.
Kl 18 åkte jag ner till förlossningen. Då var jag öppen 3 cm.Jag kämpade på med lustgasen men de fick höja den hela tiden då det inte räckte, gjorde såå förgrymat ont. Jag ber om ryggbedövning och tror kl var 19, och då var jag öppen 4,5 cm. Strax efter kommer läkarna som skulle sätta den men det blev inget bra och det bara klöddade och fick inte till det.
När jag sitter där så plötsligt känner jag bebisens huvud slinka ner och jag säger -nu kommer den.
Nä det trodde dom inte men jag slänger mig på sidan och jodå där var huvudet påväg ut och jag krystar en liten kryst och då kom hon hela hon!!













Kommentarer:

1 Mandis04:

Åh stort grattis till er! Så underbart söt den lilla är, hon har stolta storebröder som väntar hemma på henne nu :) Grattis igen 🎉

Svar: har ju glömt att svara. tack så mycket. oja de är mycket stolta
Malabuz

2 Sofie :

Stort grattis så underbart söt

Svar: tack så mycket, jag har ju glömt att svara =)
Malabuz

Kommentera här: