söndag

Om min omgivning har höga krav på mig, varför får jag då inte ha höga krav på omgivningen då?

Om jag slutar att hoppas
Om jag slutar att tro
Om jag slutar att ta saker för givet
Om jag slutar att försöka vara alla till lags
Om jag slutar att bry mig
Om jag slutar att sätta krav
Om jag slutar att drömma 
Om jag slutar att lita på en förändring
Om jag slutar att hoppas på uppskattning 
Om jag slutar att förvåna mig 
Om jag slutar att bry mig.
Kommer jag att må på ett annat sätt då? 

Sätter jag för höga krav? För höga förväntningar? Tror på något som inte finns där? Uppskattning så lite att det inte äns är lönt till ansträngning, inte äns lite.
Varför blir jag besviken när jag innerst inne vet att det inte änns är lönt att känna något alls för det blir inte annorlunda hur jag än känner. 
Så jag kanske ska bli känslolös. Inte bry mig och bara existera.


Varför ler jag? Vad har jag att le åt? Jag tittar in i mobilen och ler, men varför det?


Kommentarer:

1 Louise F:

glöm inte bort att du är värdefull <3

kram louise

Svar: 💜
Malabuz

Kommentera här: