min dag

Fredag idag.
Så hur har min fredag varit. 
Börja med att jag gick upp och väckte Dante. Såg till att han åt frukost och fick på sig kläder. Fixa sig iordning för skolan.
Detta gör han själv men man måste ju vara där och se så han inte glömmer något.
Under tiden vaknade en efter en av de andra barnen och när Tor o Dante o Amanda gick till skolan var alla vakna. 

När skolbarnen hade gått fixade jag i dom andra frukost och klädde på dom. 
Jag tänkte att jag skulle trötta ut dom på öppna förskolan så att jag kunde plugga sen på eftermiddagen.

Så jag drog ut de tre små och gick bort till öppna förskolan.

Det är alltid så himla mysigt att gå dit. Barnen bara älskar det!! 
Man sjunger o dansar på sångstunden och leker i lekrummet. Vi fikar och pysslar. Idag till exempel gjorde barnen varsin trumma som de skulle ha med på sångstunden. 
De leker som sagt och idag lekte Billie-Ray massor med en gammal handväska, börs och en telefon. På fötterna hade han på sig ett par rejäla klackaskor. Det lät ju inte dåligt mot golvet 😝 

När vi var färdiga där gick vi hem. 
Upp med barnen och ut med Sessan så hon fick kissa. 
Upp igen.
Det är fortfarande ett värsta bombnerslag i lägenheten och jag blir så arg på mig själv som inbillar mig hela tiden att min man skulle kunna städa lite. Att jag är så dum som hoppas att han ska plocka lite... Göra nått nu när han har varit hemma barnledig i tre timmar. 
Men nepp jag vet ju att han inte gör det.  
Han städar inte.
Dumt av mig att tro något annat lixom.

Så jag började att plocka undan, plockade leksaker och annat Krafs.
Plockade i diskmaskinen och sen gick jag och hämtade Dante o Amanda.
Hem och fortsatte att plocka undan och tog en snabb runda med dammsugare. 

Korten är tagna från en annan dag. Jag har stort prov i matte på tisdag och jag har massa att plugga.

När jag var färdig med att plocka och greja kunde jag till slut sätta mig och plugga. 

Kim passade då på att sova en stund på soffan...

Tiden sprang iväg och jag var tvungen att avsluta vid fyra för att handla lite. 

Hem igen och satte igång en diskmaskin igen.
Lagade middag. Falukorv o makaroner o gurka. Inte så jätte "fredagsmysigt" men barnen blev mätta iaf.
Ja vi åt och sen har jag bara pysslat om Candylee hela kvällen sen. Hon har hög feber.

Nu ligger jag i sängen och nattar de två minstingarna. 
Dante, Vincent , Amanda har pyjamasmys. Jag är helt slut och har ont i huvudet.

Jag tror kattungarna har kissat i sängen oxå.
På min mans sida 😁



Kommentera här: