arg genusmorsa

Jag blir så trött! 
Alla dessa folk som inte bara kan acceptera att vi är olika! Att man får och kan ha på sig precis vad man vill. 
Varför lär ni era barn att det är fel och fullt att ha vissa kläder på sig? Vad far ni för illa av att andra har en viss stil eller så? 

Jag och Kim (mest jag) försöker uppfostra våra barn att tycka om sig själv. Att de får ha på sig precis vad dom vill, att de får leka med precis vad dom vill och dom får tycka om vad dom vill. 

Varför höjer ni ögonbrynet änns över detta? 

Vi går ju inte och säger "hur kan ni klä eran son i så tråkiga svarta,gråa,blåa,tråkiga kläder? Gud vad taskigt att han inte får leka med saker som konstigt nog klassas som tjejsaker?"

Har aldrig sagt så, men varför säger ni då att jag inte kan klä mina söner i kläder som blingar, glittrar och glänser. Kläder som är i regnbågens färger. Rosa, rött, gult, lila, grönt, blått..  Ja färger!! 
Jag är så trött på det och ju tröttare jag blir desto mer provoserad blir jag. 
Så snälla ni behöver inte kommentera över huvud tager. 

Några kommentarer är att "stackars barn kommer bli mobbade"

Men om ni slutar lära era egna barn att det är fel och fult att tycka om vissa kläder/leksaker så kommer inte mina barn att bli mobbade av den anledningen. 

Igår fick Kim hem sin efterlängtade kilt. Han har sparat och längtar och nu fick han äntligen hem den. Urball och Billie-Ray drog på sig en kjol. -"har du oxå en kilt Billie" frågade vi och han stolt visade upp sig. 
Han somnade gott på kvällen framför tvn med magen full av ostbågar med sin "kilt" på sig 💜

Vincent kom då med ögonen tårfyllda och sa "men jag har ingen kilt" så vad gjorde inte jag då? Jo svängde ihop en kilt snabbt och han är sjukt stolt. 
Den är inte färdig än men han vägrar att ta av den. Så den får vara så, det spelar ju ingen roll. 

Men så kommer Dantes kompis och så fort jag lämnar rummet hörs orden "kjol" "ful" "tjej" "löjlig" 
Vincent försvarar sig och säger att den inte alls är ful. "Det heter kilt och det är min mamma som har sytt den till mig. Min pappa har också en kilt" 

👍👏👍👏👍👏👍👏

Men han blev ju så klart lite ledsen. 
Så snälla alla folk! Gör inte mitt barn ledsen, håll era tankar för er själv om andra personer. Acceptera att alla är olika.

Detta är Billie-Ray. Han är två år och älskar traktorer. Han har lila stövlar på fel fot för han får klä på sig själv. Stövlarna har han själv valt på ICA maxi. Sen har han svarta mjukisbyxor och kjol/kilt som hans kusin Kaila har haft. Traktortröjan fick han i födelsedagspresent. Blå kofta från loppis och blommig urfin mössa från en vän. 

P.s ja och inte nog med att jag är sur över att det är 2015 och det fortfarande finns folk som uttrycker sig över att vissa kläder är bara för killar och vissa kläder är bara för tjejer. Att vissa leksaker är bara för ett vist kön..  Asså hur kan folk tro att ett könsorgan ska styra kläd och lekval??
Men ja inte nog med det så kollar jag facebook på en sysida där det ibland kommer inlägg på fina klädes plagg och de som har skrivit inläggen frågar om det är pojkigt eller flickigt?? Ehh jo men en röd tröja med djur på är ju väldigt... Asså vad?

Sen idag dök det upp ett inlägg med frågan om hennes man kan ha harembyxor eller är det "bög varning? "

Jag dog där! 


Kommentera här: