få och skänka vidare

Jag fortsätter att prata om kläder. 
Jag är såklart ekonomisk. Vi ärver ibland och får kläder av kompisar. Pojkiga pojkkläder till pojkarna och flickiga flickkläder men mycket rosa o klänningar. Självklart använder vi det mesta och på så sätt styrs barnens garderober av det vi har fått. 
Hade jag handlar allt själv hade deras garderober sett annorlunda ut. Mer färg och mer könsneutralt. 
Men nu är vi inte gjorda av pengar och tar tacksamt emot kläder och saker. 

Sen älskar jag verkligen det här med att man får och sen skänker man vidare sen. När jag rensar garderoberna så skänker jag iväg det till de jag tror behöver och vill ha. De får då ta det dom vill ha och sen skänker dom det vidare. Så gör jag också. När någon snäll kommer och ger en påse/låda kläder tar jag det jag kan tänkas behöva och sen skänker jag iväg resten. 

Hur bra och kul som helst. 
👌👍👌👍👌👍👌👍👌👍

Kommentera här: