kanske något tråkigt på gång?

Dante har klagat på magont några gånger och nu har det hållt i sig sen i söndags då han var på fotbollen. 
I måndags var han hemma och på tisdagen gick han till skolan. 
I onsdags klagade han på magont men han fick gå till skolan, men fick komma hem igen innan skoldagen var slut. 
Så idag fick han vara hemma och efter att vi hade lämnat Vincent och Billie-Ray hos dagmamman gick vi till vårdcentralen där vi hade en läkartid. 
Hos läkaren gick det rätt bra och jag är så himla stolt över honom. Han gjorde några prover, tops i halsen och urinprov. Han var så himla modig som tog riktig blodprov utan något emlaplåster. Han vart så ledsen men jösses vad stolt jag var. 
Resultatet blev att sänkan var sådär och han var på gränsen till feber. Han är öm i magen. Men vid mat och rörelser blir det värre. 
Men vi skulle avvakta och i morgon har vi en telefontid. Har han fortsatt ont i magen ska vi dit igen, blir han värre ska vi till Kristianstad. Så nu avvaktar vi.

Eftersom han var så duktig fick han välja en tidning i affären. 

Den pysslar han med nu. Han älskar sånt och är duktig på det.

Annars då? 
Jo vi köpte en billig vagn igår. 
Det är en emmaljunga city cross 2007.
Är ganska nöjd med köpet faktiskt och tycker jag gjorde en bra affär. Lite fixande och lullande så blir den nog toppen.

En annan grej som var roligt idag var att Billie-Ray inte blev ledsen idag när jag lämnade honom hos dagmamman. Han har börjat där nu tillsammans med Vincent. Det har gått rätt bra, lite ledsen å så men över låg har det gått bra. Han hade matvägran i början men det har han slutat med men han sover inte där. Det hoppas jag han börjar med snart då han somnar när han kommer hem och rubbar sovtiderna helt. Men det kommer nog rätta till sig.
Han har varit där sen slutet av augusti, 27 tror jag det var han började.

Candylee kommer börja hos dagmamman i november. Känns sådär men jag har börjat att plugga nu. Så det är ett måste att få in henne så att jag kan sköta skolan. 

Även om jag tycker det är jobbigt ibland att ha barnen så tätt, så är jag oerhört lycklig över det med. För jösses vad roligt det är att se hur skoj de har ihop. Hur de tjivas o busar med varandra och gör vad den andra gör! De börjar bli tajta och är mycket tillsammans. Mina två pluttar 😍

Kommentera här: