mer genusprat


Sen det som irriterar mig mest när det gäller genusfrågor är att vi som har  genusmedvetandet klankar inte ner på de som inte har den synen. Jag menar för mig är det okej att andra har en annan uppfostran. Men jag försöker då oxå lära barnen att det är okej också, så att de inte tycker det är konstigt. Men oftast så måste man försvara sig och förklara att för oss är det okej att våra söner gillar barbi, my little pony, smink, nagellack, dockor och klänningar. 
Att de har rosa och lila. Blommig och gulligt. 

Att vår dotter leker med bilar och har blått med dinosaurier på sig.


Det är okej!! det är ingenting som kommer att hända med dessa barn. Se Candylee åker rosa vagn men det gör Billie-Ray oxå 👇👇👇👇👇


Min systers man sa till mig när Candylee var nyfödd. 
-"tur att ni fick en dotter så att man kanske kommer att få se lite star wars och killkläder" 
Han skoja givetvis. 
Men sen tycker jag vadå?? 
Folk ska väl skita i vad jag sätter på mina barn. Där har vi det igen!! 
Barnen har klassiska "killkläder" mycket mer nu än innan. Men de har även valmöjligheter att välja något annat. 

Min dotter har klänningar och gulligullgull kläder, bland sina andra kläder.



Kommentera här: