blandat innehåll och är det på gång nu?

Tiden rullar på och det går rätt fort emellanåt. Men då får man stanna upp och andas och njuta av stunden.
Här sitter min stora älskling och mini älsklingen och tittar på tv o myser

Klappar lite på pappas panna.

Billie-Ray är så himla rolig, han är envis som en åsna och sur som ättika ibland men oj vad mycket glädje denna minimänniskan tillför. Hans lockar, hans hjulbenta gång och alla bus han hittar på. ♡ klok och fin ♡
Han har börjat prata lite nu oxå och nya ord kommer. Han har även ord som inte är nått ord men man fattar vad han menar iaf.
Men några ord han har sagt är mamma och mamma... haha han säger mamma till Kim oxå även om vi har hört honom säga pappa. Men han vill inte säga pappa... lättare med mamma lixom =)
Sen har han sagt blomma, lampa, traktor, nej, igen, Agda, vovvo(hund/Olli)
Dricka,välling och napp har han typ samma ord för och det är nenna.
Sakta men säkert kommer det lite ord =)
Jätte mysigt tycker jag.

Igår fredag var en mycket bra dag. Trots med lite sömn så blev det lite gjort. Ja inget större så men jag vart nöjd med det ändå.
Grannen hjälpte mig med lämning och hämtning av Dantebus och sen satt vi o drack kaffe o kidzen lekte tills det var dagas att laga mat.
Det blev en jätte god wok som smakade precis som på kinaresturang! Men lite stark blev den!! stackars barn men de åt ändå =)
När vi hade ätit färdigt så åkte vi till Tina o Daniel och hade fredagsmys.
Kollade in deras fina slott som de har flyttat in i ♡ Verkligen jätte fint och passade dom perfekt.
Vi hade det jätte trevligt, pratade länge och åt mums.
Kidzen röjde järnet och trivdes som fisken i vattnet. De tryckte in alla godsaker och var faktiskt rätt söta i mellanåt =) ;)

Tina la upp en bild på fb
=)


Tina hade sytt en present till Hoppsan. En super fin åkpåse ♡



Såklart ska mamma o pappa oxå matcha med en "vagnvante" eller vad man ska kalla den.



I torsdags förra veckan var vi till Ikea och handlade det sista till Hoppsan. Madrass o täcken o kudde o påslakan och lite sånt.
Såklart kan man inte gå på Ikea utan att köpa annat oxå =) Det blev denna fina maskroslampa som en golvlampa.

Nu börjar det även hända lite grejer. I måndags denna veckan gick min slempropp och sen dess har jag mått illa och haft förvärkar. Idag känns dom kraftigare! Vi får se vart det leder till. Jag tror ju fortfarande att det kommer ta ett tag till men det hade varit skönt att få våran bäbis nu.
Men när man mår illa får man ta det som går ner och är sugen på. En morgon blev det blåbärspaj med massa vaniljsås =) haha.

Vi har varit en runda på Romna oxå, i söndags förra veckan. Käkade och fikade på äppelpaj. Mysig dag hos mormor o morfar. Det var då som Billie sa traktor.
Viniboy kollar tv.

Dantebus leker.

Billiekott snor godis.

Förra lördagen var vi inne hos grannen och firade halloween. Super mys. Vi tog det lungt o käkade pizza o godis. Kidzen hade klätt ut sig med.







Fredagen förra veckan var jag med Annika till Väla.





Innan jag åkte kom Dante med ta-med-kaffe.
sötfis.


Det var jätte skönt att komma iväg, behövde det men sen var det rätt skönt att komma hem. Jag var så trött.

Kommentera här: