Hur går det och hur har det varit innan. -Graviditet

Jag tänkte skriva lite hur det är nu med graviditeten. Det är så roligt att gå tillbaka till och läsa.
Jag är idag 36+3 och har tre veckor och tre dagar kvar till mitt bf datum.
Jag tappade slemproppen i måndags, fem dagar sen och har tappat bitar av den i några dagar efter det.
Förvärkarna började strax efter jag tappade slemisen och jag fick plötsligt väldigt brott med att packa bb väskan så nu är den färdig.
Jag har även packat kidzens väska.
Men jag ska gå igenom det en gång till på måndag tänkte jag så jag har med mig allt. Blev ju en rätt stressig packning.
Men ja jag har haft förvärkar men de känns knapt inget. Nån har svidit till lite extra.
Men idag lördag i morse gjorde det djävulskt ont i ryggen att jag fick gå in i sovrummet så att jag inte skulle skrämma barnen. Kim fick strycka mig på ryggen och det hjälpte lite, men sen inget mer! Nada not ingenting. Jo nån samandragning här å där men inget regelbundet tycker jag.

Vill ha vår bäbis nu ♡

* Dante startade allt med att vi åt pannkakor fem dagar innan bf. Jag blev såå mätt och fick ont i magen. Kvällen kom och den där magontet gick inte över så jag blev orolig och vi åkte in. En långdraden förlossning och efter 24 tim var han född.

* Vincent var jag inlagd på bf dagen och de tog mina hinnor, och slemproppen gick. Efter en vecka med förvärkar kom sen de riktiga värkarna och Vincent blev född.

* Billie-Ray hade vi inbokad igångsättning 7 dagar efter bf datumet. Jag hade förvärkar ca en månad innan bf datum som kom nån gång ibland vissa kvällar. Men ju närmare det blev fick jag oftare på kvällarna. Men Dagen innan vi skulle åka in till krisktianstad för igångsättning gick min slempropp och tidig morgon, tror kl var runt fyra tiden började jag få regelbundna värkar och vi åkte in lite tidigare än tänkt och Billie kom självmant.

Kommentera här: