håll tummarna

Så nu har mina barn höstlov. Tor kommer tyvärr inte detta lov och jag måste ju erkänna att det känns otroligt jobbigt och tomt.
Men han kommer någon helg istället och till jullovet. Skit han är ju lixom tonåring så han får bestämma själv och nu skulle han göra en massa på lovet så det gick helt enkelt inte att han kom.
Men saknad det är han.
Dante har sitt första skol höstlov. Det känns bra säger han, vi ska inte göra något speciellt utan ska bara ha lov lixom. Åka och handla på Ikea bland annat. Hihi.
Vincent tog lov i torsdags och fick följa med oss när Kim skulle på skolmöte i Hässleholm.
jo han kanske ska få börja plugga och vi är så glada allihopa och nu behöver vi alla tummhållningar vi kan få.
Så medans pappsen var inne på mötet satt jag och småkidzen i bilen och röjde innan jag typ fick spunk på att de pillade på precis allt så jag gick ut och tog en runda runt skolan.





Mötet gick bra så nu hoppas vi bara han får komma in med, det skulle vi få reda på nu i nov/dec.

Ja appropå december. Nu börjar julklappsinköpen börja bli aktuell
Vi frågade vad kidzen önskar sig i julklapp.
Aj aj aj vad det svider i tomtens plånbok i år. Det var ju inte de billiga grejerna som står på önskelistan i år för Dante och Vincent =)

Dante
-mobil
-läsplatta
-racerbil radiostyrd
-docka
-dator

Vincent
-racerbil radiostyrd
-läsplatta
-leksaksbåt i storlek stor
-sparkcykel som ger ifrån sig blixtar
-Pengar

Tur att önskan är gratis =) Men nått på dessa listor blir det säkert och de lär fylla på den med tiden.


Idag försökte jag och kidzen oss på att röja upp lite och städa undan. Men det var segt... mycket segt typ som kola. Asså jag fattar inte var min foglossning har kommit ifrån som jag har fått denna veckan. Jag nästan pinkar på mig varje morgon då jag knappt kommer upp ur sängen. Sen när jag väl har kommit upp så är de där få stegen in på toa helt fruktansvärt smärtsamma. Jag lider men mest av allt fattar jag inte varför det smällde på så med en gång när jag tack o lov inte har haft de besvären denna gången med foglossning. Den har bara kommit om jag har gjort något mer ansträngande. Men nu har jag inte det vad jag kan komma på.




Men efter att nästan hela dagen har gått så gav vi upp. Så nu slappar vi i soffan, fikade på äpple och bygger lego.










Nu väntar vi på gubben sen ska vi försöka få ihop lite middag så får vi se vad kvällen bjuder på sen.

Kommentera här: