vår dag idag.

Ja igår bakade ju jag och kidzen bullar, jättekul tyckte dom det var men att baka dubbelt tar sin tid och det blir sååå rörigt. Medans man är upptagen med det rev Billie-Ray hela köket typ och kladd å smulor å disk. 
Men jag struntade i det och efter många timmars bullbak stängde jag bara dörren till elendet. 
Haha.
 
Men idag startade jag med att gå ner till tvättstugan och sen käkade vi frulle. Efter det åkte Kim iväg och hämtade sofforna. Jag och kidzen tog då och städade i hallen och storarummet och bärde ut det vi kunde av soffan ut i hallen så att det skulle vara lätt att kasta ut och få in det nya. Jag försökte även ta tag i köket men lyckades inte så bra då Billie-Ray hängde mig i benet. 
Så vi kollade på telitubbis istället =)
Han lärde sig att säga hejdå ♡
 
Kim kom hem och grannarna kom över och hjälpte kim med soffan. 
Billie-Ray somnade och kim tog med sig de gamla sofforna för att kasta dom och lämnade släpet med och jag tog då det värsta röjet i köket. Kanske inte så socialt mot grannen men jag behövde ju göra det och passade på när klängben sov =)
 
Men jag blev färdig rätt fort och vi kunde sitta en stund å babbla innan våra gubbar kom hem, vi hade redan tjuvstartat med bullar o kaffe och det blev några koppar. Kul!
 
Men sen gick dom hem och vi röjde upp bullfesten. Dammsög en runda till i storarummet och plockade iordning samtidigt som vi fixade kvällsmat. 
 
Nu ikväll har vi myst och kollat på film och käkat gottis. Nu ligger kidzen och Kim har åkt till jobbet och ska ta natten där. 
Så det är väldigt tyst här hemma nu.
I morgon ska jag fortsätta med tvätten och det blir nog en storstädning oxå. 
Fotboll för Dante oxå. Men det tror jag Kim får ta om han orkar. 
Ja det är stort sett det som har hänt idag. 
Jajustdet. Vi har fått prover på skolkortet så nu ska vi bara välja ett vi vill ha oxå. 
 

Kommentera här: