Är våfflor mat?

Under graviditeten med CandyLee åt vi rätt mycket pannkakor. Ungarna gillar det skarpt och jag var så sugen på det. Perfekt lunch dagen efter med.
våfflor äter vi inte alls lika ofta. Det var riktigt längesen sist men så åt vi det hos svärföräldrarna och då tänkte jag att det måste vi ha snart här hemma. 
Men jag sa inget utan det var Dante och Vincent som har gått och frågat efter våfflor sen de såg våffeljärnet när vi röjde köket. 

När jag väntade Dante åt jag en massa pannkakor en kväll, det slutade med magont och sen 24 tim senare var Dante född =) 

Men vad tycker ni? Kan man äta pannkakor och våfflor som middag?

Jag tycker absolut det.
För det mesta äter vi det en vardag då kidzen ändå har ätit riktigt lagad mat i skolan och dagmamman.
Vi serverar pannkakorna oftast med pålägg och ost... men oxå sylt, smör och socker. 
Våfflorna är sååå goda att äta med en röra på cream frech, rödlök,räkor och kryddor. Då blir det lite mer matigt. 

Men idag åt vi våfflor med grädde, sylt och glass =) 


Kommentera här: