att våga skita i normen och vad andra tycker.

Ghaaaahhhh!!!!

Jag blir gång på gång så rysligt förbannad på alla som visar att tjocka är inget värda. Tjocka är grisar och att vara tjock är inget vackert. 

Jag blir arg och jag blir ledsen och mitt självförtroende blir bara sämre och sämre. Vad fan har vi för slönhetsideal?? Jag tycker inte det är vackert det här sjuka skönhetsidealen. Media och sociala media förstör och jag vill låsa in mina barn!! 
Jag vill ALDRIG någonsin att dom ska tycka att de är mindre värda för att de är långa,korta, smala, tjocka. De är så himla bäst som de är och jag vill att de ska ha ett sånt pang självförtoende att ingen, nej INGEN ska påverka dom.
Men vi blir påverkade och det verkar aldrig ta slut. Folk är ju sjuka i huvudet!! Jag har fått nog. Snart ligger jag där som en patetisk pöl på marken och dallrar som jello! För att tjocka är inget värda, vi är fula och äckliga och osexiga. Inte lika smarta nästan lite dumma kanske..
Men jag vill inte!! 
Jag vill inte känna såhär, jag vill inte veta av detta!! 

Jag vill att barnen inte ska bry sig om hur de ser ur, de har sin kropp till att hoppa, leka, dansa och springa. Det är en kropp! 
Men som alla andra påverkas vi av de runt omkring och av media och sociala media. Men vad är jag för en förälder som står framför seglen och suckar mot min kropp, nyper mig i fläsket och pratar om diverse dieter, bars och bantardrickor!! Nä fy fan jag äcklas av mig själv. Jag ska hädan efter vara en bra förebild. Jag ska vara stolt över min kropp!! 


Jag har blivit inspirerad av några på instagram. Bland annat 

Dessa fantastiska kvinnor ser jag upp till. 
JAG är inte bekväm att vara så bekväm. Men JAG vill och förtjänar att vara bekväm med att visa upp min kropp.
Någon dag ska jag nå dit. För mig själv och mina barn skull och från och med nu ska jag aldrig prata illa om min kropp inför barnen!!

Kommentera här: