eslövs marknad

Igår tog jag barnen och åkte till Eslöv på marknad. 
Jag ville ha med mig Tor också men han "pallade" inte. Så han fick chilla hemma, käka pizza och sova. Haha trött tonåring 😁

Men först så stressade vi, bråka och tramsa. Vi missade tåget och det bara var så bökigt. 

Men så tog vi lite fika på macken och allt blev mysigt
Fikar på macken.

Skruttan mumsar bulle 

Dante, Vincent , Billie-Ray 

Bulle och KAFFE gjorde mamma till människa igen.

Dante skojar medans vi vänta på tåget.

Vincent och Billie-Ray tittade på när Dante skojade runder.

När vi kom gick vi en liten runda innan vi tog en paus och barnen fick smaka på langos. Det var premiär för dom och de tyckte det var gott. 
-"det är ett måste på marknad att äta detta" sa jag. 
Candylee hade jag på magen till en början men sen bytte jag och satte henne bak. När vi gick sen så ramlade en tant ner i en grop/dike så då fick jag springa dit och hjälp. 
Jag tyckte så synd om henne.
Men när hon satt tryggt på en bänk tillsammans med sin man gick jag och barnen vidare för att fortsätta kolla på marknaden.  
Candylee sitter nöjt och bra där bak på ryggen i ergobabyn. 
Då kommer en man fram och cirkulerar runt mig. Jag blir lite nervös och kollar lite extra på barnen och plånbok... Man vet ju aldrig. 
Men så kommer han fram och säger 
-"är det bra och pekar på barnet på min  rygg, tycker den verkligen om att sitta där bak??"
- " ja hon klagar inte så det skulle jag tro att hon trivs" säger jag förvånat.
-" jaha men är inte vagn bättre?"
Asså jag vet inte vad jag ska säga det är så sjukt detta.
-" nej det tycker jag inte, hon sitter bra där "
-" men du måste få ont i ryggen, hon kan inte sitta så länge! "
-"jodå det är inga problem, det är en ergonanomisk sele så jag får inte ont"
-" jaha säger du det" och så gick han.
?!?!?!?!? 
Vad hände lixom?

Billie-Ray somnade och vi gick till tivolit.

Barnen tyckte det var jätte roligt. 

Vi spelade lite på lotto, chokladhjul och spelade med de där boxarna med gosedjur som man tar upp med en klo.

Sockervadd är väl oxå tradition. 
Vi strosade runt lite. Köpte ballonger och sen gick och mötte upp Kim. Gick ett varv till och sen gick till snoozy ståndet. Där var sjukt mycket fint, kunde knappt välja och ville ha så himla mycket.
Vad jag köpte visar jag i ett annat inlägg. 
När vi var färdiga och vi alla var nöjda gick vi och åt på kinan vid  stationen. 
Åkte hem efter det. 

Kommentera här: